Felicia Lena Sjögren

Alla inlägg under maj 2011

Av Felicia - 29 maj 2011 19:05

Sitter här vid datan med hårfärg i håret och bara funderar, det är så mycket som snurrar runt i huvudet just nu, inge dåligt, bara lite olika saker.

Allt känns faktiskt otroligt bra, så härligt att ha så underbara människor omkring sig som får än att känna sig så älskad.. Bara slöa o titta lite på tv sen tror jag, skönt efter en låång helg,

va på provjobb igår, på kungsänegn golfklubb, gick skit bra. dom tyckte jag va jätte duktig och jag drivdes som handen i handsken! =) vi skulle höra av oss lite senare.

o idag så var det hundutställning, det var en domare från USA o det gick kanske inte så jätte bra, Ruff är  Champion men domaren föredrog bruna corgisar, blev en rosett iaf och min älskling gick skit snyggt =) lägger in bilder senare, måste skölja ur håret nu <3


// Kram F

Av Felicia - 22 maj 2011 11:47

Lite bilder från vanringen. lägger ut lite mer sen..

       stark grupp 

Go emma, starkt jobbar tjejen! =)




Av Felicia - 13 maj 2011 21:15

Jag, malleh och satu innan skoldansen.. snodde foto från malleh


 


    

Alla är vackra på just sitt sätt, man behöver inte andra för att få en att känna sig vacker. alla är vackra på sitt sätt. Även om någon säger att du är ful, väljer någon annan före dig eller är elak mot dig.. så tryck inte ner dig.. du är vacker. Just the way you are.

Tack alla underbara vänner som stöttar mig.

Det är så sjukt många som stöttar mig så kan inte skriva upp alla.

Jag älskar er av hela mitt hjärta

Utan min familj och erat stöd så vet jag inte vad jag skulle gjort.

Ni betyder mer än någonsin


// Puss F

Av Felicia - 9 maj 2011 16:46

Hur kan man inte vara glad idag!! jag lyser iallafall som en sool, så skönt väder och det är så härligt helt enkelt.

I morgon äre skoldans, gissa om jag e taggad eller   

Ska till bålsta o köpa gele inlägg till mina pumps och sen strumpbyxor.

Blir ju loppis på lördag o de ska också bli kul, men nu kallar plikten..


Bye <3 F

Av Felicia - 8 maj 2011 19:28

Gjorde en smarrig o härlig Cheesecake igår, som på eget recept jag gjorde och resultatet blev jätte bra! =) Så här är den:


Tid: ca 3 1/2 timme.

Fyllning:

3 äggvitor

1 1/2 dl creme fraiche

Ett paket philadelphiaost (200 g)

Ca: 80 g vit choklad.

1 msk Vaniljsocker

1/2  dl Socker.


Botten:

100 g smör.

Ett halft paket digestivkex (200-250g)


Topping. ( bär kompott.)

2 dl  Bär (hallon eller blåbär)

1/2 dl Socker.


Smält chokladen i en micro eller i ett vattenbad och låt det sedan svalna lite.

Vispa ihop äggvitorna med lite socker i en fettfri bunke.

Vispa philadelphiaosten i en elvisp på sidan så att inte det blir så klumpigt.

Lägg sedan ner äggsmeten,vaniljsockret, creme  fraiche, sockret och den vita chokladen.

Vispa med elvisp eller handvisp tills det blir en jämn och fin smet.


Smält smöret och lägg ner det i en djup bunke, lägg ner digestivkexen och mosa allting hårt med en elvisp eller matberedare, det ska bara vara "smulor" kvar.


Tryck ut botten smeten i en paj form eller något liknande, tryck ut den mot kanten och mot botten så jämn o fint som möjligt.

Lägg sedan fyllningen i ett fint och jämt lager.


Lägg in i frysen i ca:3-4 timmar, man märker när den börjar bli lite hård.


Bär kompotten är jätte enkel, lägg bara ner bären med socker i en bunke och ställ in det i kylen, bären kommer smälta lite och gå in i sockret så det blir en härlig topping att ha på Chessecaken =)


  Mumsigt eller?


// Kram F








Av Felicia - 6 maj 2011 21:08

Kom nästan nyss in från en joggingtur med Ruff. Sååååå skönt, så nu sitter jag med färg i håret och bara tar det lungt.blir inget att göra ikväll.. bara lägga sig i sängen o läsa en bra bok kanske. I morgon ska jag iallafall städa lite och så, ta en promis och se vad  dagen har att erbjuda XD  O på söndag så ska klassen städa hos Emmas pappa på HD, så full rulle hela helgen, måste lägga i resten av färgen nu. <3


// Kram F

Av Felicia - 5 maj 2011 19:30

Nationella prov i matte idag, gick åt rent ut sagt åt helv*te.. visste knappt ut eller in men jaja, det blir som det blir.. har inte hänt så mycket idag, bara shill dag. inge läxa eller så o har inte lust att göra något så då ska man väl göra det,  

ska se på någon film eller så ikväll iallafall, funderar på att ta mig en kvälls promenad men då blir det senare. Vill ha helg nu!

Tog bild på mig, är ju inte med så ofta så bjuder på den.


                                


// Kram F

I Love you


Av Felicia - 4 maj 2011 22:21

Har ni någon gång känt att ni kunnat göra allt för en viss person...Om det stod mellan dig och den här personen och någon är tvungen att hoppa.. skulle du då hoppa istället för henne/honom. Jag känner så för en person, även om jag blivit sårad om o om o om o om igen så skulle jag göra allt för denna person.

Bara få vara med den, man känner sig inte riktigt hel utan den.

Man kasstas hit och man kasstas dit men även så ändras inte känslorna.

Några av er har nog känt såhär någon gång skulle jag tro.

Känns som att folk tror att man är helt dum i huvudet för att man gråter som att personen dött fast det kanske bara hänt något.

Men att missta en vän eller en kille är som att den dött. om man inte fortsätter bara vän kanske.

Men man gråter o gråter, man har ju förlorat den. den finns ju inte kvar i sitt liv.

Ibland kan jag tro att det är något allvarligt fel på mig, men man är väl inte mer än mänsklig, alla är inte lika känslig som jag kanske. Jag är otroligt känslig men jag bryr mig inte om hela världen står o glor fast jag är helt knäckt och tårarna bara rinner.

Jag tycker att man är stark att våga visa. även om man kanske inte vill att hela världens ska se, men har inga problem för det. ingen vet ju hur man själv känner. ingen kan säga att man är dum för att man är arg eller ledsen för en liten sak, det är bara än själv som vet hur det känns. Jag hade verkligen kunna göra allt för denna person,o jag känner att jag inte klarar mig utan den. Det känns som att hjärtat är i miljontals bitar utan den.

Så jag tycker inte att man ska vara rädd för att gråta, gråt ut o skit i vad andra tycker.

 

// F

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Dom finaste


Ovido - Quiz & Flashcards